Sunday, March 23, 2008

Third week of...menJoys

Hallo kawan2ku semua.. lama rasanya tak 'hadpet' blog nih. Rindu nak membebels dan menjoyss... =p

Alhamdulillah berkat nasihat sorg kawan (amoi I'm talking bout you) aku buat solat istikarah (eh betui ka aku eja ni) dan skrg tenang dengan keputusan aku untuk mencari pengalaman baru di tempat mencari rezeki yang baru ni...

Nak dijadikan cerita juga..kerja aku sekarang banyak berhubung kait dengan takaful (Ape itu takaful? Aku dengar korang tanyer, salah satu cabang dalam company aku ni..takaful) Yelah kite slalu dengar tapi jarang mengerti apa maksudnya yang sebenar. Actually sbb aku pun baru (3 minggu to be exact) aku pun belum mendalami lagi ertinya.. minggu depan baru ada training...so insyallah aku boleh la memberi informasi yang lebih dlm mengenainya (aicehhh)

Satu lagi juga...sebabkan aku naik tren hari2..alhamdulillah jimat sikit cost transpot aku (dari 300 sebulan skrg 100 sebulan jer) boleh la nak buatkan saving sikit2 nak kawen ni (oopsss terlepas cakapkahhhh...hahha acah mak enon jek) =p . Tapi betullah... kite nak kene ada saving skit..buat masa hadapan.. (aku kah yg bercakap nihhhh???) Hehehehehe!

Department pulak. Dalam team aku ni ader sorg minah yang amat sporting dan kelakar. Nama dia TINI. Nama penoh Kartini. First day aku tengok dia cm muke atitude+garang. Rupanya tak langsunggg...! Amat sempoi dan rockers la jugak aku tengok dia ni. Kalau bercakap kalah ERL. Laju giler dan amat banyak patah2 perkataan yang digunakan. Seblum ni dia HR kat bank lain *censored* hahaha.. anyway nice to know you and thanks for all the tunjuk ajar..maklumlah saya budak baru belajar...


Tini , mintak maap curik gambaq ko. (Tini in middle, diapit rizal and Johanna)


Pastu aku 'report to' dua assistant manager and satu vice president . (eKceli aku pon tak paham naper ader dua assistant manager tapi takde manager) Hmmm... ntah la antam cromo jer labuuu... in case korang terbeli cleo edisi April 2008 , korang cek la one of the cleo most eligible bachelor tu (no. 31) hahahaha.. dia la salah satu dari assistant manager kat dept aku! (JOYS plak skejap) =p

sO ... SO far so good la (bak kate omputeh)kalau oang mlayu ... sofa tuh enak untuk diduduk..especially bila byk bantal. Oklah kite move on to topik yang sterusnya..topik AF! Hahahah.. aku pun tak caya yang aku actually 'TENGOK' ok ..konsert AF musim ke 6 tuhhh...mostly sbb aku nak tengok best sgt ke sore siti saida tu (kakak Dato Siti) and oso nak tengok mama rina tuh (nenek kepada seorg cucu) mama rina nyata tak menghampakan dengan lagu tina turner You're simply the best..tapi siti saida... hmmm.. hampeh! dia nyanyi lagu Terlalu cinta- rossa. ada sikit la lunak2 siti nurhaliza tuh... tapi bab2 note tinggi2...adoiii pitching lari ke laot dik oiiii !!! Dua pelajar yang aku minat soara dia.. NADIA (18,KL) and TOI (31,JB)! AFUNDI MEREKA OK?? Konsert pertama melihatkan penyingkiran Yana (pelajar dari Perak) which is a sad thing coz suara dia ok, yang lagi hampeh contohnye (ika, lutfya, siti saida) in my opinion la... TAPI aku ske TOI sbb dia nyanyi Pagi yg gelap -Hujan. Best and sempoi! Hehehe!

Click here for more info
http://akademifantasia.blogmas.com/

(Joys pasal AF pon sempat kekeke)

Next topik ni... aku dah slalu sgt tengok sekitar ibu kota... tapi tak berkesempatan untuk meluahkannya...nasib baik.. one fine day.. peluang itu muncul depan mata... perhatian kepada jejaka2 metropolitan+metrosexual+metrobus segala... hadoii.. pls take a look a this pic below...




Tolong lahhh...walau macam mana cinta yang mendalam pon terhadap awek ko, bakal tunang, bakal bini dsb.. janganlah tolong membawakan HANDBEG awek anda... ok? It makes u look like bapuk+pondan+dayus+pak turut+ dan lain2 yg sewaktu dengannya.. unless your gf mmg takde bahu (ini orang2 istimewa je atau OKU) TAKDE MAKNENYA ko nak bawakan beg dier... its such a fashion FAUX PAS plak tuh... HISH! Pantang betol kalau aku nampak... jadi.. mintak maap la... tolong la sesangat..sakit mate nih ha..hehehehehe =p

Ok lastly nak cerita semalam aku di kidnap nelly and jolie pegi menom kat oltown yap kwan seng. tuh first aku pegi...24 hours rupanya... and penoh ngan manusia.. nak tengok bola best jugak kot nak tengok kat situ ader tv yang amat besar..thanks coz sudi datang jempot aku untuk keluar bersosial yer korangs... maklumlahhhh da lame aku bertapa kat umah (eh lama ke.. rasa cam baru arituh berjalan pegi the curve tengok citer 10,000 BC ng korang kan?) =p

So anyway itu jelah penjoyahan aku buat kali ni... till we meet again.. adios..!!!

9 comments:

Anonymous said...

eeuuwwwww.. panjang nyer citer.. ehehehhe..

pasal bf bwk beg gf tu mmg x bleh di terima lgsg.. eeeiii i dont like it..

semalam nelly kipnap epy lg.. dier suh temankan beli donut.. cessss

Unknown said...

ha'a cam bapuk je rasa laki bawak beg pompuan.. dorang ok je kalo pegangkan kejap.. tp jgn aa sampai galaskan.. aiyooooo nk tergelak aaa haha

sal AF6 kan.. dosh sukaa Nadia aa.. dia comel giler.. vokal mmg mantap abishhh! yg lain so-so je.. tak beshhh laaaaaaaa sebenornyaaa

-intan- said...

ahaha biasalah epy, melampiaskan nafsu blogging kat sini. miahaha *ayat gatey giler* terkenang choo tanye mlm tu 'intan kah ini?' hehehehe...cian tgk dier.. susah btoi kan kite nak pilih...the best utk 'the day'.. aiyoh pening pening..

eleh cis cisss kunun. dalam ati 'sonoknye dapat makan donut' kan kan????? i het yew

dosh- hahaha tulah. tak dpt terima doh (lame giler tak guner perkataan doh ni) =p

intan pon ske tgk nadia tu..sore mmg kelasss...hope she stay till the end.. afundiaaaa.... (afundi campur nadia) =p

Khairul said...

hum...things are getting weird..

pHat sUe said...

intannnnnnnnnn manyak nye intan joyah ni. kalah sue ler :P.

hehehe

kite pon tak ske nengok oang laki bawak kan beg gf dier. tah hape hape tahhhhhhh...beli santek santek tapi kasi laki nye yg pakai.

pehtu ..euwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwww

Unknown said...

tak suka..tak suka...mmg tak suka bagi my bf bawak kan my handbag, sian dia..ilang kelakian jap -dia pn tak hingin nk bwk-

anywhere..like the way u write..menarik..

flush said...

ya betullll.. lain la gfren/wife nak pg toilet ke apa ke..

brkerut dahi aku tgk laki bwk handbag org pmpuan..

-intan- said...

khairul - hi khairul, if you're refering to the guy carrying the bag, yeah it IS weird! :P

choo - eh bz2 pon sempat dia komen kat blog kiter nih.. ahakss terharu ai... tahulah dapat beg santikkk kan.. oang da tgk da kat vinci kaler grey dier...santik gak..dedua pon santiksss la suee

dayu - hai dayu *waves* yeah... tula pasal.. kesian pon ader kekdg tuh ihiks.. menarik ker.. tenkiu *belushing japs* =P

flush - yeah btoll.. tunggu kat toilet tu takper lagi.. semlm ai ade tgk lagi ni oang lain plak..tapi bateri hp kong plak. ngee...! =p

Khairul said...

oit makcik intan...ko dah tak ingat aku lagi ke? :P