Wednesday, November 7, 2007

Tak boleh ke....?

Phone aku berdering hari ni..

Nombor yang tak penah aku tengok

Jadi aku pun angkatlah...

Aku : "Helo?"
StRanGer "Helo, boleh bercakap dengan nurul?"
Aku : "Hah? Sorry wrong number"
StRanGer : "Oh sorry...emm.. awak siapa?"
Aku : "Saya intan..."
StRanGer : "Oh..ok thanks"

ShE Hang up.

Pelik tak...buat pengetahuan korang...' StRanGer' ialah seorang wanita. Memang tak familiar lah suara dia..nombor pun meManG aku tak penah tengok sebelum ni..tapi aku boleh rasa ade yang tak kena...instinct perempuan kan.. sebab aku pun pernah guna taktik yang sama..tapi taktik tu macam dah lapuk la dalam arena moden zaman sekarang ni..hohoho!

Taktik? Taktik ape tu?

Taktik ni usually digunakan oleh girlfriend2 yang kurang mempercayai teman lelaki mereka..in my case.. ceritanya begini..

I have a best friend.. and he's a guy..dulu pernah la couple skejap (sblom *toot* sekarang ni) tapi tak lame.. in fact 3 bulan je.. hahaha (rebound kot after break dengan *toot* yang satu lagi) Walaupun sekarang kami dah tak bercinta dah.. tapi hubungan kami amat rapat dan mesra...TTM la konon…tapi memang aku anggap dia kawan yang baik…macam-macam pengalaman dah pernah lalui dengan dia…lebih-lebih lagi kalau perlukan pertolongan memang dia dengan segera akan datang membantu…persahabatan kami jujur dan ikhlas…tak dinafikan memang we care for each other (but as friends okek? Not more than that!)

It’s hard to explain. But seriously kitorang dah move on..even sekarang..aku galakkan dia bercinta lagi..dan aku doakan dia juga dapat mengecapi kebahagiaan..sepertimana aku dapat kecapi sekarang..

Tapi sebaliknya pulak yang berlaku

Setiap kali dia bercinta.. mesti tak pernah kekal lama.. sebabnya? Sebab aku. Aku? Yup. Dia secara jujur admit kat semua gf2 yang best friend dia perempuan.. and deorang kena accept that fact and tak boleh marah kalau dia berkawan dengan aku..

Ramai la yang tak boleh terima keadaan tu…
End up dia slalu la gado ngan gf2 dia.. sebab nak pertahankan persahabatan kami ni…

Kadang-kadang aku rasa bersalah pun ada.. rasa sedih pun ada..aku nak sangat dia happy.. move on.. macam aku juga..

Tapi kadang-kadang aku geram pon ada… takkan lah tak boleh kalau perempuan berkawan dengan lelaki.. tak bolehke kalau kawan baik dia perempuan??

Ntahla.. geram frust semua ada..

Berbalik pada stranger tuh...

Tak lama lepas panggilan misteri tu.. best friend aku yang laki tuh call.. dia kata.. dia dan gf dia bergaduh teruk.. tak percayakan dialah.. tak percaya itu ini.. tuduh-tuduh kitorang ada affairlah ape lah.. aku pening! Mungkin sebab aku faham perasaan gf dia tuh kot. Kalau memang betul lar ada something.. seriously aku boleh admit.. tapi.. plissslaaahhh... takde pape kot!

So secara drastik..aku buat keputusan untuk menamatkan persahabatan kami.. aku suruh dia delete semua nombor2 aku ape semua.. don't ever call or sms me again...yelah.. aku tanak di cop sebagai perempuan ketiga ke apa benda.. plislaahh.. maruah aku more than that...aku tanak sebabkan aku.. dia bergaduh dengan gf dia.. tak larat laa.. benda-benda remeh2 camni.. and seriously..aku nak sangat tengok dia happy...

12 comments:

pHat sUe said...

cedeyhnyer intan. why why cite kite same nih *sobs*

i lost him as well :(. just because i want him to be happy n to move on wth his life:(.

pastu kan, agaknya ade hikmah after we put it a stop to our 6yrs of fwenship. dah tak de konflik lagi between die ngan gf-gf dia lps tu.

sedeh sgt sbb why?????? smp kene jadi mcm ni. kite tak lebih pd tu pon. mmg btol intan kate, kite tade pape.

*cHOo2SkeIntanSebotNih>"plisslah"* hehe..

tp sue sedih, sbb mmg die dah 'pergi' for good. havent heard abt him since and sedihnye bile TErsurfing kat fotopages, hati ni kan tegerak gak nak cr die tanye kabar die, die mcmmane pe sme. rapat mah. so i tried to search him there, mane la tau kot kot ade kekee. sapela yg tade fotopages ye dak?? eh ade gak yg tade keke ...epy kot *syhhhhh*

sue tenampak pix kawen dia, *tekejot* sbb it is him! sbb sue taktau pon die dah kawen thn lps. die tau umah sue kat ne, my hp no, my house fon no. sme tau. tak bitau pon. :(

and, he chosed my birthday for his ijabkabul *sebakNye*

sUe!!!!! tamo cecedeyhhhhhhh.

alahai tetibe lagu syahdu lak kuar time2 gini.

p/s - die tetap dlm ingatan ku.

-intan- said...

Alamak sama ke story kita choo..
Well then you will understand.
Sedih lah kan
Tapi since yesterday
Dia senyap je takde msg or call dah
I think dia dah mmg delete semua no. intan..
It hurts when you lose a bf..Tapi it hurts more when u lose a dear friend..

Takpela.. yang penting he's happy now..

Malam tadi I got a text from the gf..she aplogize to me..but still..
I think the friendship mmg lost dah..

Plislaahh <<< terikut style choo sikit.. :P

pHat sUe said...

hehehe..jaat lahhh.

sue ske wt gitu ker...

mesti habityg kite tak pasan ni

sue = plislah ?? ye kerr intan!

pHat sUe said...

It hurts when you lose a bf..Tapi it hurts more when u lose a dear friend..

lupe lak, bebel je td. yup, btol!

Unknown said...

/me ignore juniek 4 dis entry!
*LindoshPongNakMoveOn*

pHat sUe said...

ape ni men ignore ignore nih.

defend ursep pls lindoshh mucok :P

ko nak biarkan aku telepas cam tu jer??? kamonnnnnnnnnnnnnnnnnn

bring it on lindosh

-intan- said...

yerlah..choo kdg2 ade plisslaahh..cenggitu..atau spelling kdg2 lain sket kot.
biasalh bila kite tgh naik syeh menaip kite rasa mcm tgh sebut..tapi sebnarnya menaip..kdg2 our hands not as fast as our brain..eh ape ntah aku melalut lak ni..

lindosh pon nak move on gak ke..hope it is for the better..

Unknown said...

penat aku taip pepanjang.. bleh lak tetibe error! bongok btol blogspot neh

Unknown said...

neh yang rasa nak dilit bebetol blog :P

ko nak aku wat juniek? ko nak aku bebel pe?

luahan perasaan? hehe

tak TERluah kot.. tak pong aku muntah smer kang.. larat ke korang nak tadah ha? haha

boleh je.. kasi ko nangis lagik..
tapi cian kat ko lak nanti ekekke

laksa ngan air kelapa ngah menunggu neh..

intan.. aku harap aku buat keputusan yg betol.. :)

-intan- said...

muntah kan je dosh..!! :P

Ceera said...

hye...

pompuan cam2 loser ar... adat la kalau ada bespren lain jantina kan.. aku pun berkawan rapat ngan lelaki, and nasib baik la... dia dah ada gf and gf dia dapat time yang aku selalu contact yang bf dia... bf aku pun terpaksa time benda tu, hehehehe...

jangan la sampai putus kawan babe...

-intan- said...

hi ceera! thanks for your comment. tulah still miss him sometimes. kami langsung takde contact dah pas insiden tu...i dont know what to do now.. biar kan je kot.. :(